شبکههای اجتماعی از سال ۲۰۱۴ رشد وسیعی پیدا کردهاند و با توجه به نفوذ بالا در افراد، میتوانند راهکار بسیار خوبی برای بازاریابی آنلاین باشند.
درسالهای گذشته، افزایش رقابت و فضای شلوغ شبکههای اجتماعی همچنین موج الگوریتمی شدن این شبکهها، باعث شدهاست که تمام کسبوکارها از رسانههای اجتماعی برای بازاریابی فعالیتهایشان استفاده کنند. تحقیقی که در مورد کسبوکار و شبکههای اجتماعی در سال ۲۰۱۴ انجام شد، نشان میداد ۸۱ درصد کسبوکارهای کوچک و متوسط از شبکههای اجتماعی برای بازاریابی استفاده میکنند. ممکن است در حال حاضر این میزان بسیار بیشتر باشد. همچنین یافتهها نشان میدهد که استفاده شبکههای اجتماعی در افراد از ۷ درصد در سال ۲۰۰۵ به ۶۵ درصد در سال ۲۰۱۵ رسیده که نشان دهندهی این حقیقت است که رقابت در شبکههای اجتماعی به بالاترین میزان رسیده است.
اگر شما در سال ۲۰۱۱ در اینستاگرام یا پینترست حساب کاربری داشتید، ممکن بود جزو افراد نادری بودید که از این شبکهها استفاده میکنند؛ یا اگر شرکت شما در سال در ۲۰۱۳ از فیسبوک برای تبلیغات اینترنتی خود استفاده می کرد، از خیلی از شرکتهای دیگر جلو بود. امروزه تبلیغات در فیسبوک، چارچوبی استاندارد برای برندها است و سازمانها، شبکهسازی در شبکههای اجتماعی را بسیار جدی گرفتهاند.در حال حاضر به دلیل افزایش رقابت، خلاقیت، استراتژیسازی و ایدهپروری مناسب، بازاریابی آنلاین در شبکههای اجتماعی بیشتر مورد بررسی قرار میگیرد.
استفاده از گروه های شبکه های اجتماعی برای گسترش شبکه کسب و کار
فیسبوک در سال ۲۰۱۰ تلاش کرد تا راهکارهایی را برای نظم دادن به بازاریابی شبکههای اجتماعی ایجاد کند. این راهکار یک لینک اخبار (news feed) آپدیت شده بود و محتوایی که عموما توسط یک کاربر دیده یا جستجو میشود را بدون در نظر گرفتن ترتیب زمان انتشار آن، پخش میکرد. با این کار فیسبوکاطمینان میداد که اثربخشترین کیفیت محتوا را به کاربران نشان میدهد. از آن زمان به بعد، اکثر شبکههای اجتماعی از همین مدل برای بازاریابی آنلاین محتوا استفاده کردند. اینستاگرام، مدیوم (Medium)، توییتر (twitter) و لینکدین (LinkedIn) شبکههای اجتماعی هستند که از همین مدل استفاده کردهاند. در نتیجه، دسترسی طبیعی کاربران به این شبکهها که از طریق موتورهای جستجو صورت می گیرد، کاهش یافت. مطالعههایی در این خصوص انجام شده که نشان میدهد دسترسی طبیعی فیسبوک در بازه زمانی ژانویه ۲۰۱۶ تا ژوئن ۲۰۱۶، ۵۲ درصد کاهش داشته است. در سایر شبکههای اجتماعی نیز چنین اتفافی افتاده است.

به نظر منم اگه جنبه هاي منفي اين شبكه ها رو كنار بذاريم در كل در زمينه بازاريابي و تبليغات مشاغل خيلي تاثير دارن و با پيشرفت تكنولوژي خيلي به توسعه مشاغل داره از اين طريق كمك ميشه
به نظر من تبليغات تو فضاهاي مجازي الان مفيدتره
نتيجه بيشتري ميشه گرفت.
من خودم بوتيك دارم با تبليغات تو اينستاگرام و تلگرام مشتريام خيلي بيشتر شده.
تبليغات تو شبكه هاي مجازي خيلي خوبه من خودم كاراي هنريمو از اين طريق خيلي تونستم بفروشم .
بازاريابي اينترنتي اگه آدم روششو بلد باشه خيلي خوب نتيجه ميگيره
همين اينستاگرام خودش كلي شاپينگ داره كه ميشه ازش درآمد كسب كرد.!
Man tolid konande mobleman hastam bishtar tablighat o moshtariyam az telegram va instagram hast
الان طيف گسترده اي از تبليغات از طريق شبكه هاي مجازي داره انجام ميشه و بازتاب خوبي هم داشته است.
تبلیغات تو شبکه های مجازی ارزانترهست متقاضی هم بیشتر است
جدیدا انگار برای تبلیغات تو شبکه های مجازی هم باید مجوز گرفت
الان چون تبلیغات تو شبکه های مجازی زیاد شده و کسی خیلی توی تلویزیون تبلیغ نمیکنه دارن جلوشو میگیرن و قوانین واسش وضع کردن
تبلیغات در شبکه های مجازی بازخورد بهتری دارد.
به نظر من هم تبلیغات در شبکه های مجازی و بازار یابی اینترنتی اگر صحیح انجام شود ثمر بخش است.
امروزه شبکه های اجتماعی نقش گسترده ای در بازاریابی اینترنتی دارن
الان خرید اینترنتی و تبلیغات تو شبکه های مجازی خیلی زیاده شده نتایج خوبی هم در بردارد
منم خودم تبلیغاتم از طریق کانال تلگرام و اینستاگرامم هست.
اگر تبلیغات در شبکه های مجازی به شکل درست انجام بشه ثمر بخش خواهد بود.
الان تقریبا همه صنف ها دارن از طریق شبکه های مجازی بازار یابی میکنن
من خودم کارهای هنریمو از طریق اینستا گرام و تلگرام تبلیغ میکنم تا الان بازدهی خوبی برای من داشته
در بازار یابی آنلاین امروزه شبکه های اجتماعی نقش موثری دارن چون بیننده بیشتری دارن
تبلیغات در شبکه های مجازی اگر درست انجام شود بازتاب خوبی خواهد داشت.
الان اکثر مشتریان تبلیغاتو از طریق شبکه های مجازی دنبال میکنن که اگر به درستی انجام شود نتیجه خوبی خواهد داشت.
از آنجایی که شبکه های اجتماعی مخاطبان زیادی دارن تبلیغات به شیوه صحیح اگر انجام پذیرد قطعا نتیجه بخش خواهد بود.
اغلب صنف ها دارن بازاریابی آنلاین انجام میدن نتیجه خوبی هم داره چون مشتریای زیادی از این طریق میتونن پیدا کنن
نقش عمده ای دارن چون الان بیشتر تبلیغات به صورت مجازی و در شبکه های مجازی داره انجام میشه.
نقش شبکههای اجتماعی در بازاریابی آنلاین خیلی موثر تر از رسانه های تصویری چون تلویزیون است.
امروزه شبکه های مجازی بستر خوبی برای تبلیغات هستند کما اینکه به صرفه تر هم هست.
بیشتر مشاغل و اصناف از طریق شبکه های مجازی برای کسب و کار خود تبلیغات میکنند.
شبکه های مجازی مخاطبان بیشتری دارند و به همین جهت تبلیغات آنلاین و مجازی اگر با برنامه ریزی و سیاست درست انجام شود ثمر بخش است.
خیلی از مشاغل مشتریان خود را با این شیوه تبلیغات به دست می آورند.
تبلیغات آنلاین در پیج های پر مخاطب میتواند در جذب مشتری موثر باشد.
بازار یابی آنلاین نتیجه بخش تر از بازار یابی سنتی است.
خیلی از مشاهل از طریق شبکه های مجازی چون اینستلگرام و فیس بوک به تبلیغات می پردازند.