اگر قواعد صحیح بازاریابی از طریق ایمیل را رعایت کنید، این روش هنوز هم میتواند بهترین و سادهترین راه برای ارتباط با مشتریان بالقوهی شما باشد.
جفری جیمز، مشاور بازاریابی و کارشناس امور کسبوکار در آخرین مقالهی خود، فهرست مهمترین قواعد ایمیل مارکتینگ مؤثر را شرح داده ست:
۱- لیست مخاطبین را تا حد ممکن اصلاح کنید
۲- ایمیلها را در ساعات کاری ارسال نکنید
۳- عنوان کوتاه و مرتبطی برای ایمیل خود انتخاب کنید
۴- از نام کوچک مخاطب استفاده کنید
۵- در ۲۰ کلمهی اول ایمیل خود، به یک نکته یا مزیت مهم اشارهکنید
۶- به صمیمیت غیر واقعی تظاهر نکنید
۷- ویژگی خاص خود را بیان کنید
۸- در نوشتن متن ایمیل، به نقطهنظر مشتری توجه کنید
۹- از صحبت در مورد عملیات و توابع شرکت دست بکشید
۱۰- از علائم اختصاری ناآشنا و کلمات تخصصی استفاده نکنید.
۱۱- بهجای استفاده از واژهها و عبارات انتزاعی، از مثالهای کاربردی استفاده کنید
۱۲- بیش از حد از برتری خود تعریف نکنید
۱۳- سعی کنید با مشتریان وارد مکالمه شوید
۱۴- از مخاطبان سؤالاتی بپرسید که با بله یا خیر پاسخ داده میشوند
۱۵- بیش از یک مورد فراخوان دعوت به عمل فوری نداشته باشید
۱۶- از ارائهی آمار و اطلاعات پرهیز کنید
۱۷- بهترین ترکیب مؤثر را برای ایمیلهای خود پیدا کنید
اطلاعات مفیدی بود.
اطلاعات خوبی بود
ممنون
منم وقتی مدام از یه سازمانی ایمیل میاد باعث میشه دیگه توجه نکنم.
در ارسال ایمیل های مارکتینگ بهتر است با قرار دادن لینک سایت مخاطب را به مشاهده سایت راهنمایی کنید.
به موارد مهم و کلیدی اشاره کردید که برای ارسال باید مد نظر قرار دهیم.