شاخصهایی وجود دارند که با استفاده از آنها میتوانید میزان تعامل مخاطبان با یک صفحه اینستاگرام و کارایی آن صفحه را محک بزنید.
شبکهی اینستاگرام با داشتن بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال بهطور روزانه، خود را به سطحی از اعتبار و کارایی رسانده که تقریبا محال است برندی پیدا شود که از کنار این شبکه و پتانسیلش بهراحتی بگذرد. با این وجود، تمامی برندهایی که از صفحه اینستاگرام برای گسترش خدماتشان استفاده میکنند، این کار را بهطور صحیح و اصولی انجام نمیدهند.
شما برای اینکه بتوانید ارزیابی درستی از میزان فعال بودن صفحه اینستاگرام و همچنین میزان تأثیرات مثبت حاصل از فعالیت در این شبکه داشته باشید، باید دستاوردها و نتایج بهدستآمده از اینستاگرام را مورد سنجش قرار دهید. فرقی نمیکند که شما هنوز حسابی در اینستاگرام ندارید یا اینکه قصد ایجاد یک حساب تازه دارید؛ یا اینکه یک حساب در حال استفاده دارید و میخواهید برخی از رهیافتهای نتیجهمحور را روی آن اعمال کنید، در هر صورت ما در اینجا شاخصهایی ارائه میدهیم که میتوانند شما را در رسیدن به موفقیت یاری کنند.
فالوورها
وقتی که در مورد اینستاگرام صحبت میکنیم، آن گفتهی قدیمی در مورد اینکه تعداد پستها هر قدر بیشتر باشد، بهتر است، دیگر صادق نخواهد بود. شما میتوانید با تگ کردن پستهای خود با هشتگهای محبوب و مرتبط به صنعت یا کسبوکارتان، فالوورهای اینستاگرامی بیشتری جذب کنید. برای مثال تیم پایگاه آنترپرنر موفق شده بودند مخاطبان اینستاگرامی خود را با استفاده از هشتگهای مرتبط business ،#startup# و entrepreneur# طی حدود شش ماه به ۵۰۰ هزار نفر برسانند.
• درگیر شدن ذهن مخاطب با پست
• ۳۸ درصد لایکها برای پستهایی زده میشود که دارای عکس از پدیدهها باشند.
• ۳۰ درصد افزایش در میزان درگیری مخاطبان برای پستهای عکسدار، نشان میدهد که مشتریان و مخاطبان واقعی در حال استفاده از سرویس هستند.
• ۲۹ درصد لایکها برای پستهایی با فضای پسزمینهی زیاد ثبت میشوند.
• ۲۴ درصد از لایکها برای تصاویر روشن در برابر تصاویر تیره به ثبت میرسند.
بازدیدهای استوری
سعی کنید به آپدیتهای استوریتان تنوع ببخشید و در آنها مجموعهای از نکات شاخص محصولات، پشت صحنهی عکسها و همچنین ترفندهای سریع جای دهید. سعی کنید از پستهایتان لذت ببرید و به خودتان هم خوش بگذرد و در مورد اشتراکگذاری بیش از حد پست در این بخش نیز نگران نباشید. استوریها در واقع برای برندها ایدهآل هستند؛ زیرا چنین قابلیتی امکان و فرصت برقراری ارتباطهای کوتاه با مخاطب را در طول روز و بدون پر کردن فیدهای آنها از پستهای یک صفحه اینستاگرام فراهم میکند.
بازدیدهای وبسایت
بسیاری از برندها در بخش بیو تنها به وارد کردن لینک اصلی وبسایتشان اکتفا میکنند و هرگز آن را تغییر نمیدهند. تصور کنید که شما چطور میتوانید با ایجاد تغییر در لینک اصلی و تبدیل آن به لینکی مرتبط با پست اخیرتان، بازدید وبسایتتان از طریق اینستاگرام را افزایش دهید. اندکی زحمت اضافه میتواند شما را قادر کند که در پست و کپشن خودتان بهنوعی یک فراخوان بگذارید؛ برای مثال با این مضمون که «برای اطلاعات بیشتر روی لینک بیو کلیک کنید». سپس میتوانید از سرویس گوگل آنالیتیکز استفاده کنید و میزان بازدیدهای سرازیر شده به سایت از طریق اینستاگرام را مشاهده کنید.
نکات جدیدی از این مقاله یاد گرفتم و حتما در پیج اینستاگرامم از آن استفاده میکنم و ماه آینده نتیجه بهبود روند پیج رو همینجا اعلام میکنم ??
جالب بود??
ممنون نکات خوبی بود
نکاتی بود که من نمیدونستم
ممنون