اگر تولیدکننده محتوا در یوتیوب هستید و تمایل دارید از راههای کسب درآمد جدید در یوتیوب مطلع شوید، این خبر برای شما جذاب خواهد بود.
امروز در VidCon، یوتیوب برخی از راههای جدید درآمدزایی را برای تولیدکنندگان محتوای خود اعلام کرد. به احتمال زیاد بسیاری از شما دربارهی آنچه تحت عنوان adpocalypse (سال ۲۰۱۷) در یوتیوب رخ داد شنیدهاید؛ که سبب شد تودهای از سازندگان ویدیو انتشار ویدیو را در یوتیوب به دلیل نداشتن درآمد از بازدیدهای زیاد خود رها کنند. تولیدکنندگان محتوای یوتیوب به فکر راههای دیگری برای ادامهی کار خود افتادند که قابل توجهترین آنها Patreon بود. حالا یوتیوب در تلاش است تا پل ارتباطی خود را با تولیدکنندگان محتوای قدیمیاش دوباره بسازد. او این کار را با پیشنهادهای موثر در زمینه درآمدزایی از راههایی بجز تبلیغات انجام میدهد.
موضوع برجسته، عضویت کانالها در یوتیوب است.
همانند اغلب اشتراکپذیریها، کاربران میتوانند برای حمایت از کانال مورد علاقهی خود در یوتیوب مبلغ ماهانه ۴.۹۹ دلار بپردازند. در اینصورت آنها مزایای اختصاصی مانند لایواستریمهای محدود، ایموجیها، فیلمهای کوتاه و هر چیزی را که تولیدکننده ارائه میهد در اختیار خواهند داشت. کانالهایی که بیش از ۱۰۰k عضو دارند واجد این شرایط هستند؛ هرچند یوتیوب میگوید امیدوار است آن را در ماههای آینده گسترش دهد.
یوتیوب در شراکت تجاری با شرکت Teespring، پیشنهاد ساده دیگری نیز برای کاربرانش دارد: طراحی و فروش کالا. ۲۰ آیتم برای سفارشیسازی در دسترس خواهد بود و کانالهای آمریکایی با بیش از ۱۰ هزار عضو، واجد شرایط خواهند بود.
یوتیوب در نهایت،برای اولین بار اعلام میکند که به تولیدکنندگان محتوا اجازهی اشتراک گذاری ویدیوهای پیش ضبط شده را به عنوان یک رویداد زنده میدهد.
به این مفهوم که دنبال کنندگان آنها از زمان برنامهریزی ویدیو برای پخش آنلاین آگاه خواهند شد و میتوانند آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند. امکان چت آنلاین وجود دارد و یوتیوب میگوید مجوز عضویت در کانال و سوپر چت برای اولین بار در دسترس است. کانالهایی با بیش از ۱۰ هزار عضو واجد شرایط خواهند بود.
شما دربارهی گزینههای جدید یوتیوب برای کسب درآمد چه فکر میکنید؟ آیا شما هم جزو تولیدکنندگان محتوای ویدیویی در یوتیوب هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
منبع :زومیت