کسب آیتم‌های درون برنامه‌ای با تماشای تبلیغ در گوگل پلی ممکن شد

کسب آیتم‌های درون برنامه‌ای با تماشای تبلیغ در گوگل پلی ممکن شد

گوگل قابلیتی را در اختیار بعضی از توسعه دهندگان قرار داده که به گیمرهای اندرویدی اجازه می‌دهد با تماشای تبلیغات بتوانند مقداری از واحد پولی درون برنامه‌ای بازی‌ها را دریافت کنند.

وجود پرداخت درون برنامه‌ای به پای ثابت اکثر بازی‌های موبایلی تبدیل شده و در بسیاری از اوقات شما می‌توانید با پرداخت پول واقعی و تهیه مقداری از واحد پولی موجود در بازی، سرعت پیشرفت خود را بیشتر کنید.

حال گوگل پلی به تازگی از ویژگی جدیدی رونمایی کرده که دسترسی کاربران به آیتم‌های پولی بازی را راحت‌تر می‌کند. به این معنا که کاربران می‌توانند با انجام کارهایی مانند دیدن یک ویدیو تبلیغاتی، مقدار مشخصی واحد پولی حاضر در بازی را دریافت کنند.

البته پیش از این هم توسعه دهندگان زیادی از نمایش تبلیغ برای دادن امتیاز به کاربران استفاده می‌کردند اما حال با پشتیبانی رسمی گوگل از این قابلیت، باید منتظر حضور گسترده‌تر آن در بازی‌ها و اپلیکیشن‌های اندرویدی باشیم.

 

به طور کلی به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد با ارائه چنین سرویسی که در حال حاضر به صورت آزمایشی در دست توسعه دهندگان بازی‌ها قرار گرفته است با دیگر کمپانی‌های شخص ثالثی که چنین سرویس‌هایی را برای سازندگان بازی‌ها ارائه می‌دهند رقابت کند.

گفته می‌شود در حال حاضر ویدیو‌ها تنها گزینه سازندگان بازی برای انجام چنین کاری خواهد بود ظاهرا کاربران برای دریافت امتیاز‌های درون برنامه‌ای در برخی از موارد حتی با ویدیوهای تمام صفحه هم روبرو خواهند شد.

در حال حاضر پیش بینی می‌شود درآمد گوگل از پلی استور تا سال ۲۰۲۰ به رقم ۷۱.۷ میلیارد دلار برسد و در این میان سازندگان بازی‌ها هم تلاش می‌کند تا به سهم بیشتری از این مبلغ هنگفت دست پیدا کنند.

پیش از این هم گوگل با ارسال یک ایمیل به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی اعلام کرده بود که در آخرین نسخه این سیستم عامل مشغول آزمایش قابلیتی است که نرم‌افزارهای سیستمی را به صورت خودکار به‌روزرسانی می‌کند.

منبع: دیجیاتو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *