چرا باید تحلیل داده را یاد بگیرید

چرا باید تحلیل داده را یاد بگیرید

چرا باید تحلیل داده را یاد بگیرید؟ انسان‌ها هر روز تمایل به تولید داده‌های بسیاری دارند، از آهنگ‌های مورد علاقه گرفته تا اهداف تناسب اندام و الویت‌بندی فیلم‌ها. داده‌ها فقط به شرکت‌های فناوری محدود نمی‌شوند. مشاغل به اندازه آژانس‌های بیمه عمر، هتل‌ها و شرکت‌های مدیریت محصول متنوع هستند، همه آن‌ها اکنون از داده‌ها استفاده می‌کنند تا استراتژی‌های بازاریابی، بهبود تجربه کاربری، درک روند کسب و کار یا جمع‌آوری بینش در مورد داده‌های کاربر را بهتر انجام دهند.

دنیای امروز به سرعت در حال گسترش است، ضروری است که داده‌های تولید شده را تحلیل کنیم و بینش‌هایی برای تصمیم‌گیری بهتر در تجارت ارائه دهیم.

Forbes می‌گوید روزانه میلیاردها میلیارد بایت داده ایجاد می‌شود و من با توجه به برخی موارد رندم قبلی می‌دانم که فقط ۰.۵ درصد از داده‌های تولید شده مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند. در حال حاضر ، این یک آمار ذهنی است.

بعضی‌ها می‌گویند داده‌ها:

آینده هستند.

سوخت قرن بیست و یکم هستند.

شغل فردا هستند.

نیروی محرک برای مشاغل هستند.

داده‌ها مرز جدید هستند.

همه این موارد درست است!

در حقیقت، همه چیز امروز به داده‌ها بستگی دارد. از موارد چند ملیتی بزرگ گرفته تا مشاغل کوچک. اکنون زمان داده است!

با توجه به وفور داده‌ها که امروزه به صورت دقیق در zettabyte تولید می‌شوند، ارزش داده‌ها و مهارت‌های مرتبط در درجه اول بالا می‌رود، و فرصت‌های شغلی بهتر و گزینه‌های شغلی برای تحلیگران داده ایجاد می‌شود. این امر باعث می‌شود اکنون زمان مناسبی برای شروع سفری به دنیای تحلیل داده‌ های بزرگ باشد.

تحلیل داده‌ ها

خوب، تحلیل داده‌ ها (Data Analytics) دقیقا چیست؟

تحلیل داده بر روی نتیجه‌گیری حساس و هوشمندانه از داده‌های خام متمرکز است. بسیاری از تکنیک‌ها و فرآیندهای تحلیل داده در فرآیندهای مکانیکی و الگوریتم‌هایی که بر روی داده خام برای مصرف انسان‌ها کار می‌کنند، خودکار شده‌اند.

در قلب کارها، تجزیه و تحلیل همه چیز در مورد حل مشکلات است.

بیایید برویم و ببینیم چه چیزی تحلیل داده‌ها را یک مهارت خوب در سال ۲۰۱۹ می‌سازد.

۵ دلیل برای یادگیری تحلیل داده‌ها

۱. تحلیل داده‌ها در حال حاضر الویت سازمان‌های برتر است

با افزایش رقابت‌های تجاری، سخت‌گیری در اقتصاد، و تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر تجارت، اکنون سازمان‌های برتر برای شناسایی فرصت‌های جدید بازار، مواردی برای پیشرفت تجارت،‌ بهبود خدمات و محصولات، مقایسه با رقبا برای تجارت به تحلیل داده‌ها روی آورده‌اند.

با توجه به شرایط امروز، ۷۷ درصد سازمان‌های برتر تحلیل داده‌ها را جزء بسیار مهم عملکرد خود می‌دانند. عملکرد تجاری توسط تحلیل اندازه‌گیری می‌شود. این بدان معناست که متخصصان داده به طور کلی تاثیر زیادی در سیاست‌های شرکت، تصمیم‌گیری‌ها و استراتژی‌های بازاریابی دارند.

۲. شما در هسته تصمیم‌گیری در شرکت قرار خواهید گرفت

یکی از مطلوب‌ترین انتظارات شغلی،‌ قدرت تصمیم‌گیری است. غالبا، عدم قدرت تصمیم‌گیری باعث نارضایتی یک شغل می‌شود، و همانند چرخ‌دنده‌ای معیوب در کل یک شرکت بزرگ است.

با این حال، شما به عنوان متخصص تحلیل داده، در مرکز تصمیم‌گیری در شرکت خود هستید. در حقیقت، شما جزء کامل و لاینفک تصمیمات شغلی و استراتژی‌های آینده خواهید بود، زیرا شما روندها را مطالعه می‌کنید، دیدگاه‌های معناداری را در مورد حوزه پیشرفت‌های آتی ارائه می‌دهید، بنابراین این کار نظم و هدف مهمی را به شما در سازمان می‌بخشد.

۳. شما عناوین شغلی مهمی را انتخاب خواهید کرد

یک متخصص تحلیل داده طیف گسترده‌ای از حوزه‌ها و عناوین شغلی را در اختیار دارد که می‌تواند انتخاب کند. از آنجا که داده‌های بزرگ امروزه در همه جا استفاده می‌شوند، شما می‌توانید این موارد را انتخاب کنید:

متخصص اندازه‌گیری و تحلیل

تحلیلگر داده

مهندس داده‌های بزرگ (Big Data)

تحلیلگر عملیات

تحلیگر فروش

تحلیلگر مالی

تحلیلگر بازاریابی

مشاور تحلیل داده

۴. پرداخت خوب و فرصت‌های شغلی بیشتر

داده‌ها پادشاهان سخاوتمند واقعی هستند. تقاضای بیشتر و عرضه کمتر بدان معناست که متخصصان داده ارزشمند هستند. هم اکنون شرکت‌ها بر روی ترکیب جامع تحلیل داده‌ها در چرخه تجارت تمرکز دارند. درست همان‌طور که یک تجارت نمی‌تواند تجربه جالب و قابل توجه مربوط به برند را بدون رسانه‌های اجتماعی ایجاد کند، ارزیابی عملکرد تجارت بدون تجزیه و تحلیل داده‌ها ناقص است.

۵. در اختیار داشتن صنایع زیاد

خوب کاملا واضح است که تحلیلگران داده محدود به چند بخش صنعت نمی‌شوند، آن‌ها از کل صنعت سهم می‌برند.

انتقال تحلیل داده صاف و هموار است. دامنه خاصی وجود ندارد، تحلیگران داده برای همه کار می‌کنند. بنابراین می‌توانید در هر حوزه انتخابی خود کار کنید. این می‌تواند هر صنعتی مانند امور مالی، تولید، فناوری اطلاعات ، ارتباطات، خرده‌فروشی، خودرو و هر چیز دیگری باشد. به همین دلیل انتخاب آموزش درست تحلیل داده می‌تواند همه تفاوت‌ها را ایجاد کند.

حرف آخر

نقش تحلیگر داده یکی از مواردی است که تفاوت بزرگی را برای سازمانی که شما برای آن کار می‌کنید ایجاد می‌کند. این افتخاری است که شما می‌توانید به تجارت کمک کنید تا تصمیمات درستی بگیرد، به اهداف مناسب برسد، مأموریت و دیدگاه‌ها را همان‌طور که باید انجام دهد.

داده‌ها در دنیای امروز بسیار باارزش هستند. داده‌ها این قدرت را دارند که به هر شرکتی کمک کنند تا به اهداف واقعی خود برسند، بنابراین وظیفه تحلیلگر داده است تا داده‌ها را به حدی به دست آورد که بقیه دپارتمان‌های سازمان به صورت مستقیم از این هدیه واقعی شما بهره‌مند شوند.

منبع:برنامه نویسان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *