سایت یا اپلیکیشن اختصاصی؟

سایت یا اپلیکیشن اختصاصی؟

سایت یا اپلیکیشن اختصاصی ، ساخت اپلیکیشن اندروید اختصاصی رایگان ، هزینه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی ، تعرفه طراحی وبسایت ، این جست و جوها برای چیست؟! با این مقاله مطمئن شوید که اپلیکیشن میخواهید یا وبسایت؟

مقدمه

در دنیای تکنولوژی امروز، استفاده از وب­ سایت­ ها و اپلیکیشن­ های موبایل در کسب ­وکارهای مختلف رو به افزایش است و کاربران و سازمان­ های زیادی برای معرفی دستاوردها و محصولاتشان در حال استفاده از این دو ابزار هستند. اما کدام یک از این دو برای بهبود کسب­ وکار شما به صرفه­ تر و مناسب­ تر است؟ چگونه می­توان تعیین کرد که آیا سازمان ما به اپلیکیشن اختصاصی نیاز دارد یا خیر؟ برای این­که بتوان یک انتخاب دقیق انجام داد، ارجاع به تفاوت­ های این انتخاب بسیار راه­ گشا می­باشد. در ادامه به بررسی ویژگی ­ها و مزایای اپلیکیشن­ ها در مقایسه با وب­ سایت­ ها می­ پردازیم. ( برای تکمیل این مطلب مقاله اپلیکیشن یا وبسایت ؟ کدام برای کسب وکار من مناسب تر است؟ را مطالعه کنید.)

  1. بلادرنگی

واژه­ ی بلادرنگ، یک اصطلاح در سطح طراحی نرم­ افزارهاست و دلالت بر مشاهده و پردازش آنی اطلاعات جاری در سیستم دارد. برای مثال شما وقتی در حال چت کردن با یکی از دوستان خود هستید، به صورت بلادرنگ با سیستم در حال تعامل هستید. از طرف مقابل حتما  این مورد پیش آمده که برای شما ایمیلی ارسال شده و شما نیاز دارید که بارها صفحه­ ی ایمیل خود را اصطلاحا تازه­ سازی کنید تا دریافت ایمیل را مشاهده نمایید. هرچند که با استفاده   وب­ سایت ­ها هم می­توانید بلادرنگی را پیاده­ سازی نمایید، اما موبایل­ ها به علت ماهیت جابه ­جایی پذیر بودنشان، بلادرنگ­تر محسوب می­گردند.

Kissmetrics   به این نتیجه رسیده است که اگر بارگذاری در وب­سایت بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد، ۴۰ درصد از مشتریان وب سایت را ترک می­کنند. به یاد داشته باشید که همه ی کاربران تلفن همراه همیشه به شبکه­های درجه یک  4G دسترسی نخواهند داشت. در کسب­وکارتان باید مطمئن شوید که هر فردی با یک دستگاه تلفن همراه به­راحتی می تواند به وب­سایت و یا برنامه­ی کاربردی دسترسی داشته باشد.

 

  1. تجربه کاربری بهتر و استراتژی بازگشت مشتریان

چه در صنعت املاک و رستوران باشید یا در یک رویداد، اپلیکیشن­های موبایل سریع­تر، تعاملی­تر و دارای تجربه کاربری بهتری از وب­سایت­ها هستند. اپلیکیشن­های موبایل معمولا توسط مشتریان ثابت استفاده می­شوند و به همین خاطر می­توانند نقش به سزایی در استراتژی بازگشت مشتریان شما بازی کنند. اگر شما به طور مداوم به یک رستوران سر بزنید، رزرو کردن میز با اپلیکیشن موبایل برایتان بسیار راحت­تر است. بر اساس تحقیقات انجام شده، این دسته از کاربران این تجربه مثبت خودشان را حتی برای دیگران  هم بازگو می­کنند و آن­ها جذب صنعت شما خواهند شد.

در تحقیقی مشخص شد که از ماه آوریل تا سپتامبر ۲۰۱۱، تعداد بازگشایی­های ایمیل­ها بر روی موبایل ۳۴ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که بازگشایی ایمیل­ها در نرم افزارهای کامپیوتری رومیزی و سیستم­های ایمیل تحت وب به ترتیب ۹.۵ و ۱۱ درصد کاهش داشته است.

همچنین در مورد شبکه­های اجتماعی نیز، بیش از یک سوم کاربران فیس­بوک به نسخه موبایل فیس­بوک و نیمی از کاربران تویتر  به نسخه موبایل تویتر دسترسی دارند.

همین­طور تعداد اسکن­های کد QR در سال ۲۰۱۱ در مقایسه با سال ۲۰۱۰، ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

 

  1. برندسازی

یک موبایل اپلیکیشن، می­تواند ویژگی­های خاصی را برای شما فراهم آورد تا بتوانید برند خود را تقویت کنید. شما یک بولتن دارید که می­توانید با هر رنگ و ظاهری آن را بیارایید و با هر ادبیات و لحنی که مدنظرتان است، خود را به کاربران معرفی نمایید. البته برندسازی تنها به این موارد محدود نمی­شود، اما موبایل اپ­ها می­توانند در اکثر موارد در این تلاش، شما را یاری نمایند.

شاید تصور کنید تنها ساخت وب­سایت سازگار با موبایل برای کسب درآمد و جذب مخاطب کافی باشد؛ اما بد نیست بدانید که ۸۵ درصد از کاربران موبایل، اپلیکیشن­ها را برای دسترسی مستقیم به امکانات وب­سایت­ها انتخاب می­کنند. بنابراین نمی­توان از تاثیر حیرت­انگیز برندسازی با اپلیکیشن موبایل یا ارزش­دهی تجاری نام­ها غافل شد.

 

 

  1. اپلیکیشن­ به عنوان ابزار تبلیغاتی

در جواب به این سوال که سایت یا اپلیکیشن اختصاصی باید بگوییم که وب سایت یک ابزار حیاتی برای تبلیغ محصولات و خدمات شما است ولی از سوی دیگر تعداد افرادی که از موبایل استفاده می­کنند نیز هر روزه در حال افزایش است و اکثر آن­ها از طریق گوشی­های هوشمند و سایر ابزارها به اینترنت دسترسی دارند. امروزه اغلب امور روزمره مانند تجارت و بازرگانی و یا پرداخت­ها توسط موبایل­ها انجام می­گردد و به نظر می­رسد که در آینده بسیاری از کارهای محاسباتی نیز توسط آن­ها انجام پذیرد. از این­رو، توسعه و تبلیغ اپلیکیشن موبایل در بین کاربران برای پیشبرد کسب و کار شما بسیار مفید است به ویژه اگر قرار باشد که تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی انجام گیرد.

به عنوان مثال آمارها نشان می­دهد که در مقایسه مابین شبکه­های اجتماعی بیش از ۹۰ درصد وقت ایرانیان در تلگرام و اینستاگرام می­گذرد. همین امر باعث می­شود که تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام از درجه اهمیت بالایی برخوردار شود .

 

 

 

11 دیدگاه در “سایت یا اپلیکیشن اختصاصی؟

  1. آمارها نشان می­دهد که در مقایسه مابین شبکه­های اجتماعی بیش از ۹۰ درصد وقت ایرانیان در تلگرام و اینستاگرام می­گذرد. همین امر باعث می­شود که تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام از درجه اهمیت بالایی برخوردار شود .
    واقعا هم همینطور است.

  2. چه در صنعت املاک و رستوران باشید یا در یک رویداد، اپلیکیشن­های موبایل سریع­تر، تعاملی­تر و دارای تجربه کاربری بهتری از وب­سایت­ها هستند. اپلیکیشن­های موبایل معمولا توسط مشتریان ثابت استفاده می­شوند و به همین خاطر می­توانند نقش به سزایی در استراتژی بازگشت مشتریان شما بازی کنند. اگر شما به طور مداوم به یک رستوران سر بزنید، رزرو کردن میز با اپلیکیشن موبایل برایتان بسیار راحت­تر است. بر اساس تحقیقات انجام شده، این دسته از کاربران این تجربه مثبت خودشان را حتی برای دیگران هم بازگو می­کنند و آن­ها جذب صنعت شما خواهند شد.
    موافقم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *