نقش شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی آنلاین

نقش شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی آنلاین

شبکه‌های اجتماعی از سال ۲۰۱۴ رشد وسیعی پیدا کرده‌اند و با توجه به نفوذ بالا در افراد، می‌توانند راهکار بسیار خوبی برای بازاریابی آنلاین باشند.
درسال‌های گذشته، افزایش رقابت و فضای شلوغ شبکه‌های اجتماعی همچنین موج الگوریتمی شدن این شبکه‌ها، باعث شده‌است که تمام کسب‌وکارها از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی فعالیت‌هایشان استفاده کنند. تحقیقی که در مورد کسب‌وکار و شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۴ انجام شد، نشان می‌داد ۸۱ درصد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی استفاده می‌کنند. ممکن است در حال حاضر این میزان  بسیار بیشتر باشد. همچنین یافته‌ها نشان می‌دهد که استفاده شبکه‌های اجتماعی در افراد از ۷ درصد در سال ۲۰۰۵ به ۶۵ درصد در سال ۲۰۱۵ رسیده که نشان دهنده‌ی این حقیقت است که رقابت در شبکه‌های اجتماعی به بالاترین میزان رسیده است.
اگر شما در سال ۲۰۱۱ در اینستاگرام یا پینترست حساب کاربری داشتید، ممکن بود جزو افراد نادری بودید که از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند؛ یا اگر شرکت شما در سال در ۲۰۱۳ از فیس‌بوک برای تبلیغات اینترنتی خود استفاده می کرد، از خیلی از شرکت‌های دیگر جلو بود. امروزه تبلیغات در فیس‌بوک، چارچوبی استاندارد برای برندها است و سازمان‌ها، شبکه‌سازی در شبکه‌های اجتماعی را بسیار جدی گرفته‌اند.در حال حاضر به دلیل افزایش رقابت، خلاقیت، استراتژی‌سازی و ایده‌پروری مناسب، بازاریابی آنلاین در شبکه‌های اجتماعی بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.
استفاده از گروه های شبکه های اجتماعی برای گسترش شبکه کسب و کار
 فیس‌بوک در سال ۲۰۱۰ تلاش کرد تا راهکارهایی را برای نظم ‌دادن به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ایجاد کند. این راهکار یک لینک اخبار (news feed) آپدیت شده بود و محتوایی که عموما توسط یک کاربر دیده یا جستجو می‌شود را بدون در نظر گرفتن ترتیب زمان انتشار آن، پخش می‌کرد. با این کار فیس‌بوکاطمینان می‌داد که اثربخش‌ترین کیفیت محتوا را به کاربران نشان می‌دهد. از آن زمان به بعد، اکثر شبکه‌های اجتماعی از همین مدل برای بازاریابی آنلاین محتوا استفاده کردند. اینستاگرام، مدیوم (Medium)، توییتر (twitter) و لینکدین (LinkedIn) شبکه‌های اجتماعی هستند که از همین مدل استفاده کرده‌اند. در نتیجه، دسترسی طبیعی کاربران به این شبکه‌ها که از طریق موتورهای جستجو صورت می گیرد، کاهش یافت. مطالعه‌هایی در این خصوص انجام شده که نشان می‌دهد دسترسی طبیعی فیس‌بوک در بازه زمانی ژانویه ۲۰۱۶ تا ژوئن ۲۰۱۶، ۵۲ درصد کاهش داشته است. در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز چنین اتفافی افتاده است.

25 دیدگاه در “نقش شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی آنلاین

  1. به نظر منم اگه جنبه های منفی این شبکه ها رو کنار بذاریم در کل در زمینه بازاریابی و تبلیغات مشاغل خیلی تاثیر دارن و با پیشرفت تکنولوژی خیلی به توسعه مشاغل داره از این طریق کمک میشه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *