تاثیر نوتیفیکیشن ها در ترغیب به خرید

تاثیر نوتیفیکیشن ها در ترغیب به خرید

نوتیفیکیشن به معنای لغوی یعنی اخطار،اطلاع،تذکر می باشد. نوتیفیکیشن ها بسیار کاربردی هستند از این لحاظ که با وجود آنها هیچ رویدادی را از دست نمی دهید و کلیه رخدادها را در قسمت بالایی موبایل به صورت کشویی به نمایش میگذارد.امروزه اپلیکیشن تازه ای  توسط  گروه kiwi Tree به نام Notif Log ساخته شده است  که این امکان را به کاربران میدهد که نوتیفیکیشن ها را به صورت آرشیو ذخیره کند وبه صورت یک لیست به شما ارائه دهد .

طبق تحقیقات انجام گرفته حدود ۶۸ درصد استفاده  کنندگان اپ ها به محض دانلود یک نرم افزار، امکان دریافت نوتیفیکیشن آن را فعال میکنند، و حدود۷۰ درصد از کاربران شبکه های اینترنتی زمانی که متوجه شوند نوتیفیکیشنی دارای ارزش و مفید می باشد آن را فعال می کنند و ۴۳ درصد از مشتریان اپ ها بیشتر مایلند که از اپلیکیشن های استفاده کنند که امکان نوتیفیکیشن را دارد زیرا نوتیفیکیشن ها باعث صرفه جویی در وقت مشتریان می شود.

طبق این تحقیقات می توان گفت  اپلیکیشن های که قابلیت ارسال نوتیفیکیشن را دارند ۸۸ درصد بیشتر نسبت به اپلیکیشن های فاقد این خصوصیات کاربران را جذب کرده اند.  واین نشان دهنده این است که نوتیفیکیشن ها عامل افزایش مراجعه کاربران به اپلیکیشن های فروشگاهی می شوند.

با توجه به پتانسیل بالای نوتیفیکیشن ها در مراجعه کاربران به اپلیکیشن ها شما باید یکسری استراتژی های خلاقانه برای کار با آنها داشته باشید تا بتوانید مشتریان را بیشتری را جذب کنید:

۱.نوتیفیکیشن ها باید  از کاربران مجوز  مبنی بر نمایش نوتیفیکیشن دریافت کند و همچنین باید کاربران را ازمزایای ارسال  نوتیفیکیشن آگاه سازند.

۲.محتوی نوتیفیکیشن ها باید خوانا واضح و خاص باشد تا توجه کاربر را به خود جلب نماید و کاربر در همان چند ثانیه ابتدایی بتواند مفهوم آن را بفهمد پیام ها طولانی و پیچیده باعث آزار مشتری می شود. شما می توانید در پیام های تان از چاشنی طنز نیز استفاده کنید که بسیار مؤثر می باشد.

۳.باید در زمان مناسب به ارسال نوتیفیکیشن اقدام نمائید طبق تحقیقات انجام شده بهترین زمان ساعات رفت وآمد مشتریان از محل کار و به خانه یا در وقت نهار یا شام می باشد. شما با توجه به نوع کسب وکارتان و شناسایی مشتریانتان خیلی راحت می توانید زمان مناسب برای ارسال را بیابید.

۴. از ارسال مکرر نوتیفیکیشن بپرهیزید این امر باعث دلزدگی و کلافگی مشتریان شما خواهد شد بهتر است که به طور هفتگی یک یا دو بار ارسال را انجام دهید.

۵. شما می توانید مخاطبانتان را دسته بندی کنید و براساس اطلاعات آن ،برای افراد نوتیفیکیشن ارسال کنید و حتی افرادی که مایل به استفاده به اپلیکیشن نیستند را با ارسال نوتیفیکیشن خاص تشویق به استفاده مجدد کنید. به این صورت هم به کاربران مشتاق پرداخته اید و هم افرادی که راغب نیستند را تشویق به این کار می کنید.

۶. شاید گاهی مجبور باشید در یک روز چند نوتیفیکیشن به کاربران ارسال کنید برای اینکه از تأثیرات منفی آن جلوگیری کنید می توانید آنها را اولویت بندی کنید و آنهایی که با نیاز مشتری بیشترین سازگاری را دارد انتخاب کنید.

۷. پیشرفت تکنولوژی این امکان را به شما می دهد که  در نوتیفیکیشن هایتان به غیر از متن از تصاویر نیز استفاده کنید با استفاده و نمایش از این پوش ها کاربر را ترغیب به برقراری ارتباط با اپلیکیشن می نمایید

۸. از آنجایی که ممکن است بعی مشتریان نوتیفیکیشن خود را خاموش کنند و گاهی روشن نمایند می توانید برای ارسال نوتیفیکیشن ها برنامه دقیق و منظمی داشته باشید و از طریق پیامک به مشتریان اعلام کنید.  جالب است بدانید، که نرخ باز شدن نوتیفیکیشن ها ۵۰ درصد بیشتر از ایمیل ها و اس ام اس های تبلیغاتی است!

۹. سعی کنید در پیام های نوتیفیکیشن تان پیشنهادات جذابی ارائه دهید. به عنوان مثال تخفیف های  ویژه فصلی یا مناسبتی که ارسال چنین نوتیفیکیشن های احتمال خرید مشتری را بالا می برد.بر اساس تحقیقات صورت گرفته در مورد اینکه معمولا کاربران بیشتر چه نوع نوتیفیکیشن را می پسندد و به خرید تشویق می شوند یکسری آمار بدست آمده که در زیر برای شما عزیزان قرار می دهیم.

۵۰% از مشتری ها، به منظور دریافت پیشنهادات ویژه و منحصر به فرد نوتیفیکیشن خود را فعال می کنند.

۴۴% از مشتری ها به منظور ردیابی سفارشات خود، از نوتیفیکیشن استفاده می کنند.

۳۴% از مشتری ها برای دریافت نوتیفیکیشن ها در زمان و مکان واقعی فروشگاه ها استفاده می کنند.

۳۸% از کاربران، به منظور مدیریت اکانت خود از این امکان استفاده می کنند.

۲۹% از مشتری ها برای به روز ماندن سرویس ها و خدمات و محصولات و اطلاع از به روز رسانی ها، سرویس خود را فعال نگه می دارند.

۳۱% از مشتری ها برای مشاهده و بررسی موجودی فروشگاه ها روشن نگه می دارند که اگر محصولی اضافه شد از آن مطلع شوند.

۲۸% برای یافتن مکان فروشگاه ها از نوتیفیکیشن ها استفاده می کنند.

۳۶% برای دسترسی و ارتباط با برند ها، نوتیفیکیشن خود را روشن می کنند.

۲۵% از مشتری ها هم به این خاطر امکان نوتیفیکیشن خود را روشن کرده اند، که دائما متوجه اپلیکیشن باشند، چرا که تجربه کاربری در نرم افزارها بهتر از، مشاهده ی سایت از طریق مرورگر موبایل است.

به طور کلی ۷۰ درصد از کاربران، نوتیفیکیشن را امکانی خوب و مفید می پندارند بنابراین باید از این سرویس به درستی استفاده کرد.

منبع : اپ چار

10 دیدگاه در “تاثیر نوتیفیکیشن ها در ترغیب به خرید

  1. باید در نظر گرفته شود که اگر به طور مکرر نوتیفیکیشن تبلیغات ارسال شود برای مشتری آزار دهندس باید هوشمندانه ارسال شوند که تاثیر گزار باشند.

  2. شما می توانید مخاطبانتان را دسته بندی کنید و براساس اطلاعات آن ،برای افراد نوتیفیکیشن ارسال کنید و حتی افرادی که مایل به استفاده به اپلیکیشن نیستند را با ارسال نوتیفیکیشن خاص تشویق به استفاده مجدد کنید. به این صورت هم به کاربران مشتاق پرداخته اید و هم افرادی که راغب نیستند را تشویق به این کار می کنید.
    با این روش کاملا موافقم

  3. .محتوی نوتیفیکیشن ها باید خوانا واضح و خاص باشد تا توجه کاربر را به خود جلب نماید و کاربر در همان چند ثانیه ابتدایی بتواند مفهوم آن را بفهمد پیام ها طولانی و پیچیده باعث آزار مشتری می شود. شما می توانید در پیام های تان از چاشنی طنز نیز استفاده کنید که بسیار مؤثر می باشد.
    به نظر من هم به این موضوع باید خیلی توجه داشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *