اهمیت اپلیکیشن های موبایل در رونق کسب و کارها

اهمیت اپلیکیشن های موبایل در رونق کسب و کارها

امروزه، اکثر کاربران بر این باورند که استفاده از اپلیکیشن برای آنها راحت تر، جذاب تر و کاربردی تر است. در صورتی که کاربران از اپلیکیشن اطلاعات کامل و مفیدی دریافت کنند برای مدت طولانی  می توانند آن را روی صفحه اصلی تلفن همراه خود نگه دارند اما کمتر کاربری اعلام کرده است که صفحه ی خاصی از یک وب سایت را روی صفحه اصلی تلفن همراه خود نگه داشته است. در واقع به طور خلاصه و کوتاه در یک جمله می توان گفت که وب سایت تمرکز اصلی خود را روی تولید و انتشار محتوا گذاشته و اپلیکیشن موبایل روی خدمات و اطلاع رسانی متمرکز شده است. در ادامه برخی از مزایای استفاده از اپلیکیشن های موبایل در رونق کسب و کارها ارائه می گردد.

  • معرفی حرفه ای برند

یکی از تکنیک های فروش خوب این است که نام برند شما تبدیل به نامی آشنا برای مشتریان باشد و آنها این نام را به خاطر بسپارند. اولین قدم در جذب مشتری و مهم ترین استراتژی تبلیغات در فاز اول، معرفی حرفه ای برند است. اپلیکیشن موبایل یکی از حرفه ای ترین و تخصصی ترین روش های آگاه سازی برند است. با استفاده از اپلیکیشن شما می توانید ویترین فروشگاه خود را به راحتی در تلفن همراه مشتری خود به اشتراک گذاشته و او را با تک تک محصولات خود و ویژگی های آنها آشنا سازید. نکته جالب توجه این است که وقتی مشتری به طور مداوم لوگوی شما را روی صفحه موبایل خود ببیند، نام برند شما در خاطر او ثبت خواهد شد.

  • بازاریابی مستقیم و حرفه ای

اپلیکیشن ها امکانات جالبی را در اختیار شما قرار می دهند، به طور مثال کاربر شما می تواند جدیدترین طرح های تخفیفاتی شما را در نوار اعلان تلفن همراه خود ببیند و همین نوتیفیکیشن موجب شود تا او وارد صفحه اپ شود و از جزئیات تخفیف با خبر شده و اقدام به خرید نماید اپلیکیشن این امکان را می دهد که هر مشتری بازاریاب برند شما شده و کارانه خود را به صورت اعتبار دریافت نماید و این یکی از بهترین شیوه های بازاریابی است.

  • برقرای ارتباط نزدیک با مشتری

محصولات جدید رسید، ۲۰ درصد تخفیف ویژه برای سه روز، مشتری گرامی تولدتان مبارک، به دو نفر نیروی کاری با تجربه نیازمندیم و … . اینها چند نمونه از پیام هایی است که شما با استفاده از اپلیکیشن می توانید برای تعداد بسیاری از کاربران خود ارسال کنید و ارتباط تان را با آنها نزدیک تر کنید. صرف نظر از اینکه چه محصول یا خدماتی عرضه می کنید، مشتریانتان باید راهی برای ارتباط با شما داشته باشند. این ارتباط نزدیک موبایلی یکی از بهترین و تاثیر گذارترین شیوه های بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ است.

  • دسته بندی مشتریان و قدردانی ویژه از طلائی ها

به وسیله اپلیکیشن موبایل می توانید مشتریان خود را دسته بندی کنید. این دسته بندی می تواند بر اساس سوابق خرید، جنسیت، سن و سال آنها و… صورت پذیرد. با استفاده از این ویژگی ارزشمند می توانید تبلیغات خود را هدفمند کنید. از مشتریان طلائی خود که بیشترین خرید را از شما داشته اند قدردانی کنید و آنالیز خوبی از محصولات خود، میزان فروش و رفتار مشتریان تان بدست آورید.

  • پیشی گرفتن از رقبا

قطعا مشتریان روی کسب و کار هایی که هزینه طراحی اپلیکیشن را پرداخت کرده اند، حساب دیگری باز می کنند. به هر حال نگاه آنها این گونه است که کسب و کاری که برای تبلیغات و برندینگ خود هزینه کرده است آینده روشنی خواهد داشت. با توجه به اینکه تعداد کسب و کارهایی که در حال حاضر دارای اپ موبایل هستند زیاد نیست، داشتن اپلیکیشن برای کسب و کار شما مزیت بزرگی به حساب می آید.

  • ایجاد باشگاه مشتریان و وفادارسازی مشتری

یکی از بهترین مزیت های داشتن اپلیکیشن موبایل این است که می توانید باشگاه مشتریان خود را بسازید و از طریق آن بانک اطلاعات کاملی از مشتریان خود در اختیار داشته باشید. با استفاده از شماره همراه مشتریان، تبلیغات پیامکی داشته باشید. با استفاده از ایمیل آنها، تبلیغات ایمیلی داشته باشید و در هر لحظه ارتباط خود را با آنها حفظ کنید. می توانید هدیه ویژه تولد به مشتریان خود بدهید و اعتماد آنها را نسبت به برند خود کسب نمایید. می توانید تخفیف ویژه خود را فقط برای مشتریان طلایی خود اعمال کرده و هزاران ایده تبلیغاتی جالب دیگر داشته باشید. می توانید فروش اینترنتی داشته باشید و به مشتریان خود امکان داشتن یک خرید آسان و راحت را هدیه کنید.

  • سفارشی سازی بهتر

اپلیکیشن موبایل امکان ایجاد ارتباط مناسب با مشتریان بر حسب علایق، مکان، استفاده، رفتار و غیره را فراهم می کند. با اپلیکیشن موبایل بهتر می توان یک تجربه سفارشی شده برای مشتریان فراهم کرد. سفارشی سازی علاوه بر بهبود تجربه مشتریان، نرخ تبدیل مشتریان را نیز افزایش می دهد. به عبارت دیگر باعث می شود که مشتریان تمایل بیشتری به خرید محصولات یا خدمات داشته باشند.

  • استفاده از امکانات موبایل

اپلیکیشن های موبایل امکان استفاده از امکانات موبایل مثل دوربین، لیست کانتکت ها، جی پی اس، تماس تلفنی و غیره را دارند. آن ها می توانند از دوربین موبایل برای اسکن بارکدها، از NFC برای پرداخت ها، از GPS برای اتصال به نقشه ها استفاده کنند. همچنین در عصر حاضر، شاهد گسترش استفاده از حسگر اثر انگشت در دستگاه های موبایل هستیم که می تواند توسط اپلیکیشن های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. چنین امکاناتی، وقتی که درون یک اپلیکیشن استفاده می شوند، می توانند یک تجربه لذت بخش و تعاملی را برای کاربر فراهم کنند. همچنین این ویژگی ها می توانند میزان کارهایی که کاربران باید انجام دهند را کاهش می دهند. برای مثال یک اپلیکیشن بانکی ممکن است لازم باشد که کاربر عکسی از مدارک خود را برای بانک ارسال نماید. در چنین حالاتی اپلیکیشن موبایل می تواند امکان گرفتن عکس با دوربین موبایل و ارسال آن به بانک را برای کاربر فراهم کند.

  • امکان دسترسی آنلاین و آفلاین

اگرچه اپلیکیشن ها برای انجام اغلب کارهایشان ممکن است به اتصال اینترنتی نیاز داشته باشند، همچنان می توانند محتوا و کارکردهای اصلی را در حالت آفلاین به کاربران ارائه کنند.

با یک تپ ساده رو صفحه نمایش موبایل، امکان دسترسی آنی به اطلاعات داخل اپلیکیشن وجود دارد. این را مقایسه کنید با وبسایت که کاربر باید به اینترنت متصل باشد، مرورگر را باز کند، روی نوار آدرس کلیک کند، آدرس وبسایت ما را بدون اشتباه تایپ کند و چند ثانیه صبر کند تا اطلاعات سایت از سرور به موبایل او منتقل شوند. حال اگر او از یک متن یا فایل ویدیویی را بپسندد و بخواهد آن را بعدا مجددا مشاهده کند، چه کارهایی باید انجام دهد؟

  • آزادی در طراحی

با همه پیشرفت هایی که در طراحی وب صورت گرفته است، وبسایت ها برای انجام بسیاری از کارهایشان به مرورگر موبایل وابسته هستند. این وبسایت ها برای کار کردن به دکمه های مرورگر مثل دکمه برگشت، دکمه رفرش و نوار آدرس وابسته هستند. اپلیکیشن های موبایل چنین محدودیت هایی ندارند و می توانند کارکردهای متنوعی را بکار بگیرند بعنوان مثال حالت های اشاره: tap, swipe, drag, pinch, hold.

  • سرعت بیشتر

اپلیکیشن ها معمولا ۱٫۵ برابر سریع تر از وبسایت ها هستند. اپلیکیشن ها داده را در حافظه گوشی ذخیره می کنند و لذا در کسری از ثانیه می توانند آن دیتا را فراخوانی کنند. اما در وبسایت ها، داده ها باید از سرورها استخراج شوند که ممکن است از چند ثانیه تا چند دقیقه بر حسب سرعت شبکه و اندازه داده ها طول بکشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *